Az egészségesebb, de finom táplálkozásért

Étkezz tudatosan

Étkezz tudatosan

Hókifli (Paleo)

2014. december 18. - weightwatcher

Gluténmentes paleo hókifli kakaós változatban. Én őrölt kesudió helyett makadámdió-lisztet használtam, ami a világ legfinomabb diófajtája.

Az Ausztráliában őshonos makadámia fa csak 7-10 éves korától hoz termést, habár kilenc fajta makadámdió fa létezik, de ezek közül csak kettő fajta ehető. Különlegesen finom íze mellett ráadásul a makadámdió beltartalmi értékei is kiemelkedőek a csonthéjasok között. Rangsorvezetőnek számít a növényvilágban, ha egyszeresen telítetlen zsírsavakról beszélünk. A makadámdió ugyanis 60%-os arányban tartalmaz egyszeresen telítetlen zsírsavakat (ez a magas arány még az extra szűz olívaolajról sem mondható el), az ilyen zsírsavak pedig a legkoncentráltabb energiaforrását jelentik az emberi szervezetnek.

Magas rosttartalmának köszönhetően a makadámdió fogyasztása jótékony hatással van az emésztésre, mindemellett bővelkedik fehérjében. Kiváló ásványi anyag-forrást is jelent, kálium, foszfor, magnézium, kálcium is található benne. A makadámdió a koleszterinszegény diófélék közé tartozik, így fogyasztása a legtöbb diétába bátran beilleszthető.
Én a Nature Cookta Makadámdiólisztet használtam,  ami az alternatív lisztek között is különlegességnek számít. Készítésekor a makadámdióból vegyszermentes hidegsajtolás útján kipréselik annak olajtartalmát, majd az így kapott szárazanyagot finom szemcsés állagúra őrlik. Ezáltal a makadámdióliszt megőrzi az alapanyagul szolgáló dió minden pozitív élettani hatását, emellett pedig gazdag ízvilágú konyhai adalékanyagként használható.

fullsizerender.jpg

Hozzávalók: 

  • 75 g makadámdió-liszt
  • 50 g Dia-Wellness piskóta mix, én kakaós változatot használtam 
  • 1 tojás 
  • 1 evőkanál Dia-Wellness negyedannyi cukorhelyettesítő 
 
Elkészítés:
Az összetevőket összegyúrjuk, formázzuk, majd 180 fokon 12 perc alatt készre sütjük, végül porcukor helyettesítőbe (én őrölt xlititet használtam) forgatjuk még forrón.
Javaslom, hogy csökkentett szénhidráttartalmú lekvárral vagy cukor nélküli házi lekvárral fogyasszuk.

 

Ezeket használtam:

makadamdioliszt_200.jpg

p-kakaos.jpg

1319328_big.jpg

 Eredeti recept itt  található. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://etkezztudatosan.blog.hu/api/trackback/id/tr706994965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása