Az egészségesebb, de finom táplálkozásért

Étkezz tudatosan

Étkezz tudatosan

Rántott hús másként - Még omlósabb, még finomabb, még egészségesebb

2014. december 28. - weightwatcher

A családunk nagyon szereti a rántott húst. Sem a fehér lisztet, sem a prézlit (zsemlemorzsát) nem szeretem használni az elmúlt években, anélkül pedig lássuk be nem igazi a rántott hús.

Így kényteken voltam kitalálni egy olyan egészséges megoldást, amihez nem kell különleges hozzávaló, amitől a hús még omlósabb és finomabb lesz, mégsem kell egészségtelen hozzávalókat használnom. 

 img_9434.JPG

 Hozzávalók:

  • 20 dkg mandulaliszt
  • 2-3 tojás
  • 20 dkg csirkemell filé
  • 350 gr borsó 
  • vaj (Kerrygold Irish)
  • 3 ek kókuszszír

Elkészítése:

A csirkemell filét vágjuk vékony szeletekre, klopfoljuk és sózzuk. Közben a mandulalisztet és a tojásokat felverve tegyük egy-egy tálba. Forgassuk meg a sózott hús mindkét oldalát először a mandulalisztben, majd a tojásban. Felhevített kókuszszírban süssük aranybarnára. Garantáltan nem csalódunk. Ropogós, ízletes, omlós bundát kapunk. 

A borsót pároljuk fedő alatt vajon kb 10-15 percig közepes lángon. Ha szükséges fűszerezzük (sóval vagy 7-fűszersóval). 

Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://etkezztudatosan.blog.hu/api/trackback/id/tr317016267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

righthook 2014.12.29. 08:15:27

Marha jó recept, csak ez nem rántotthús. Illetve rántott, csak nem AZ, amit szeretünk :-) Kicsit olyan, mintha azt a javaslatot kapnám, hogy használjak guminőt, mert az igazi káros lehet az egészségre.

Levente Gerlei 2014.12.29. 08:53:45

Ezt pont úgy hívják hogy párizsi szelet és semmi köze a rántott húshoz

bekbórd! 2014.12.29. 09:16:50

Azt hittem, hogy a rengeteg zsírt sikerült száműzni belőle. Szerintem az nagyobb probléma, mint az a pár szem liszt.

jog-ász 2014.12.29. 09:20:39

hehe, igazad lehet:) a kókuszzsír amugy növelheti a koleszterinszintet, igaz nincs olajszaga.

randomuser1 2014.12.29. 09:23:26

hamár tudatos étkezés, figyelembe kell venni a hús minőségét is, a hazi csirke elég rossz minőségű, tele van antibiotikumokkal és növekedési hormonokkal, a évtizedeken át műtrágyázott földeken termelt tápok pedig tele vannak nehézfémekkel és egyéb rákkeltő anyagokkal.
húsnak lehetőleg a bioboltokban kapható északafrikai szabadonnevelt sivatagi tyúkot vagy indonéziai vizirezervátumokból származó kopaszcsirkét érdemes választani

weightwatcher 2014.12.29. 09:23:59

@bekbórd!: tévedés, hogy a zsír káros, a liszt sajnos már annál inkább

háténimmár 2014.12.29. 09:25:28

A rántott húson a prézli a ropogós, a tojűs arra kell, hogy megtapadjon a prézli.
Na most ha a tojás maga a bunda (mert a liszt arra kell, hogy a tojás megtapadjon a húson) akkor nem értem, mitől ropogós a cucc.
Már csak az a kérdés kínoz, hogy ha a lisztet kicserélem mandulára, a prézlit elhagyom, az olajat meg vajra cserélem, akkor nem lehetne esetleg a húst is mondjuk cukkinire cserélni, mert akkor még egészségesebb lenne. És ha már cukkinire cserélem a húst, akkor el is hagyhatnám a panírt meg az olajat mert az nem fancy ebben a szupi-egészséges világban, hanem egyszerűen meg is párolhatnánk, szigorúan BIO-vízgőzben?

háténimmár 2014.12.29. 09:27:04

Eszembe jutott erről egy régi vicc:

Ha a MAMA szóból elveszünk egy betűt és a maradék hármat kicseréljük, akkor a SÖR szót kapjuk.

háténimmár 2014.12.29. 09:27:42

@weightwatcher: Ha így gondolja valaki, nem kell rántotthúst enni. Tök egyszerű.

randomuser1 2014.12.29. 09:29:13

@háténimmár: nem érdemes hővel kezelni mert az megöli a vitamintartalmat, nyersen kell fogyasztani!

randomuser1 2014.12.29. 09:30:55

@weightwatcher: a zsír IS káros. ne egyetek semmit, az a legbiztosabb!

cso zsi 2014.12.29. 11:50:54

A húsnak négy lába van.
Ez csirke.

élhetetlen 2014.12.29. 12:05:51

@weightwatcher: Ne viccelj már! Az egy dolog, ha valaki allergiás, és ezért cseréli le a lisztet, de ez a „káros” ebben az esetben nevetséges. Egy tányér nokedliben van liszt, de ami egy rántott húson van, annyi lehet, hogy ciánból sem ártana. Ugyanez megy a rántással. Köpködik. Nálam a töltött káposzta úgy néz ki, hogy egy evőkanálnyi olajon megfuttatom a hagymát, másfél kiló káposzta, fél kiló darált hús, egy marék rizs a húsba. Ebből lesz hat liter kaja, azaz 10, 12 adag. Ennél egészségesebb, és finomabb hús alapú kaját nem tudok elképzelni. Na, most, ha a végén megküldöm egy rántással, csak az íze kedvéért, amiben van két teáskanálnyi liszt, attól már egészségtelen lesz a hat liter kaja? Néha úgy látom, hogy az emberek nem tudatosan főznek „egészségesen”, hanem nem gondolkodnak.

élhetetlen 2014.12.29. 12:10:36

@cso zsi: Ez igen! (bár én imádom a csirke szárnyat is, de a szöveg jó).

cso zsi 2014.12.29. 12:16:44

@élhetetlen: Hát ez az.
A reformétkezés jegyében nem tudnak enni a népek, de azért a mekiben esznek minden francot.
Amúgy szeretem a csirkét, grillnek, rántva, levesnek. (a szárnnyal viszont meg lehet kergetni.)

élhetetlen 2014.12.29. 12:30:18

@cso zsi: Hát mindenkinek megvannak a gyengéi. Nálam a paprikás csirke is úgy készül, hogy négy szárny, és két combfelső. A KFC csirkeszárnyait is csak azért nem veszem, mert a legjobb részt, a szárny végét levágják róla. És képes vagyok olyan disznóságra is, hogy vendéget hívok a rozmaringos, tepsiben sült csirkeszárnyra (Jó, ezt megkérdeztem előre, hogy mit szólnak hozzá). Nálam a mell a kergető darab. BUÉK!

Parajpuding 2014.12.29. 12:59:43

Én inkább eszem továbbra is tudatosan a rántott húst, a blogíró meg eszegesse azt, amit annak csúfol:)

randomuser1 2014.12.29. 13:20:05

@élhetetlen: szalonnába göngyölve vagy tejszínben főzve a csirkemell is menthető!

élhetetlen 2014.12.29. 13:30:53

@Emmanuel Goldstein: Tudom, volt pár ötletem nekem is, mint mondjuk a hamis pétervári, ahol a tejszinbe, tejfölbe, még egy kis mustár, és savanyú uborka kockák, és a mell csíkokra vágva, vagy a borsos mártás, de már nem kapok egész csirkét, úgyhogy már nem „mentek”, egyszerűen nem veszem meg. BUÉK!

randomuser1 2014.12.29. 13:42:16

@élhetetlen: nyilván, ha alkatrészenként veszi az ember.. én csak arra gondoltam, a melle is elkészíthető normálisan...
kapirgálósból amúgy is inkább pulykapárti vagyok, a csirke egy feleslegesen támogatott műfaj, bár a szárnya tényleg jó, mindenféle édescsípős szósszal.

élhetetlen 2014.12.29. 13:59:11

@Emmanuel Goldstein: Én is csak azt írtam, hogy a melle is elkészíthető normálisan, csak mióta nem kapom az egész csirkét, azóta mellet nem veszek. A kapirgálós pulykából kimaradtam, bár, mikor először vittem haza pulykaszárnyakat karácsonyra a piacról, anya belekesült, hogy akkor Ő nevel, de lebeszéltem róla, mert Anya 156 cm magas volt, a pulyka meg elég nagy jószág, féltettem (Anyát). Csirkét, kacsát tartott, a libáról is lebeszéltem, mert az is egy agresszív állat, ráadásul a hízott kacsa mája sokkal selymesebb, mint a hízott libáé. De, sajnos, ezek már nem kérdések a családunkban. Mégegyszer BUÉK!

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.29. 14:14:45

Normális ember nem viszi be a kókuszdió húsából agresszív vegyszerekkel kioldott, tömegcikk kategóriás "kókuszzsírt" a konyhájába.

A mandulaliszt meg süteményekhez való, nem is értem, hogy jut valakinek eszébe, hogy az olajos mag őrleményével húst panírozzon és belerakja forró zsiradékba.

üregi 2014.12.29. 14:15:25

Sőt, mivel az oxigén az egyik legoxidatívabb anyag, végeredményben felelős a sejtfal öregedéséért; ergo...
Mindig az az egészséges, amit annak kiáltanak ki!
A legegészségesebb a MÉRTÉKLETESSÉG.

randomuser1 2014.12.29. 14:23:50

@élhetetlen: mivel közeleg az újév, együnk disznót és BÚÉK!

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.29. 14:23:53

@élhetetlen:

"Nálam a töltött káposzta úgy néz ki, hogy egy evőkanálnyi olajon megfuttatom a hagymát, másfél kiló káposzta, fél kiló darált hús, egy marék rizs a húsba."

Töltött káposztához OLAJAT?

Ne rakj bele vöröshagymát, és akkor semmit nem kell semmin megfuttatni. Zsír meg pont elég bele annyi, amennyi a daréált húsból kiolvad.

A rántás biztos dob rajta, de nálunk 30-40 töltés az alap, és nem ismerek olyat a környéken, aki hozzáfogna ennyit a rántás kedvéért kipakolni, meg visszapakolni a fazékba :)

Viszont egy kétujjnyi vastag szelet füstölt tarja nagyon jót tud tenni neki egy jó kiló tarjahúshoz hozzádarálva!

élhetetlen 2014.12.29. 15:01:33

@polyvinyl: Persze, főzni is te tudsz jobban, én meg azt mondom, hogy hat liter kajánál teljesen mindegy, hogy az egy kanál zsiradék, az olaj, vagy zsír. Igen, a zsír majd kijön a húsból. Hogy mennyi? Ettől függ, hogy a rántást zsiradékkal készítem, vagy szárazon. Tudod, mi az a száraz rántás? Csak kérdezem. És mi ez a kipakol, bepakol? A rántást ráöntjük az áru tetejére, elsimítjuk a fakanállal, és várunk tíz percet, míg összeforr. Emlékszel még arra az összetűzésünkre, amit úgy zártunk le, hogy te azt mondtad, hogy egy úriembernek saját hentese van, és én az válaszoltam, hogy egy úriembernek stílusa is van, nem prolizik? Ne velem szívózz. (egyébként néha én is szoktam bele oldalast főzni, csak a csont miatt, és nekem készített egy napos füstölésű bőrkét is, de ezek nélkül is teljes értékű kaja).

Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2014.12.29. 15:10:21

Próbáljatok már elvonatkoztatni a saját, begyepesedett menüitektől!
A poszter felajánlott egy érdekes ötletet, amiből még ételt is lehetne csinálni: cseréld le a csirkemellet egy vékony borjúcombra (na jó, lehet sertéskaraj is), eszedbe ne jusson KerryGold vajat venni (bár az nem derül ki, mire használja a poszter), hacsak az nincs a normál vaj ára alá akciózva (akkor viszont csinálj belőle ghí-t, gondolva a szűkösebb napokra is). A mandulaliszt-tojás kombó remek bevonat, pláne, ha valaki jó ropogósra süti. Persze a kókuszzsír helyett napraforgóolajban is kisütheted, ami pont olyan ízes lesz, sőt egy kicsit talán méginkább :)
A borsót meg sima vajon párold meg pici frissen őrölt borssal, hamár nem készítettél KerryGold-ból ghí-t, amikor az olcsó volt :)

élhetetlen 2014.12.29. 15:11:15

@Emmanuel Goldstein: Bőrös császár van lesütve, az azért bírja a mélyhűtőt, és lencseleves lesz, az öcsém által nekem készített egy napig füstölt bőrkével. (nekem a füstült csülök egy kicsit durva). Igen, együnk disznót, túrja ki a szerencsénket. Szeretem a szokásokat. BUÉK!

Túrós (törölt) 2014.12.29. 15:15:36

@righthook: Kérlek, nemsokára azt is megkapod :D

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.29. 15:31:37

@élhetetlen:

" A rántást ráöntjük az áru tetejére, elsimítjuk a fakanállal, és várunk tíz percet, míg összeforr."

Nincs több kérdésem :)

élhetetlen 2014.12.29. 15:42:46

@polyvinyl: Ne is legyen. Ezek szerint te egy egyszerű kelkáposzta főzeléket sem tudsz megfőzni, mert annak is előre, alája csinálnál rántást? Vagy jól befejezni egy töltött paprikát? Ne is legyen több kérdésed, mert még megtudsz valamit, ami biztosan ártana.

weightwatcher 2014.12.29. 15:55:40

Mindenkinek köszönöm a kommenteket. :) nézelődjetek nyugodtan a többi recept között is.
Várnék olyan jelzést is majd aki elkészîtette és kóstolás utáni véleménye van.
BUÉK! :)

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.29. 16:03:03

@élhetetlen:

Nézd, az IGAZI töltött káposztát, amikor lerakod, a legfelső réteg apróra vágott káposztalevél szokott lenni, jó vastagon.

Nem RÁNTÁST borítunk a tetejére, ahogy te szoktad :D

élhetetlen 2014.12.29. 16:45:33

@polyvinyl: Igen, aprókáposzta, és, ha kicsit megnyomod a fakanállal, akkor kiderül, hogy van alatta egy kis lé, ebbe dolgozom bele a rántást. Ez a magánügyem. Te vagy az, aki, valami tökéletességi tudattal, amihez semmi jogod nincs a megnyilvánulásaid alapján, megpróbálod megmondani, hogy mi az „igazi”. Te kezdted, és én nem is tudom, miért válaszolok még.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.12.29. 17:28:29

@élhetetlen:

"Te kezdted, és én nem is tudom, miért válaszolok még."

Azért, mert csak arra van eszed, hogy az élő fába is beleköss (lásd praxis blog párhuzamos kommentjei), de nem tudsz méltósággal veszíteni, mert ahhoz már nincs meg az eszed.

élhetetlen 2014.12.29. 18:23:40

@polyvinyl: Na nézzük. A praxis blogon nem beléd kötöttem, csak megjegyeztem ,hogy hülyeséget beszélsz, amikor mikor azzal jössz a bloggernek, hogy miért nem viszi ki Svájcba a 73 éves apját. Nem értem, miért kéne beismernem „méltósággal”, hogy veszítettem. Úgy gondolod, hogy ebben a kérdésben én beszéltem hülyeséget, nem Te? Úgy igaz, hogy a „te kezdted”, az a csak kaja ügyre vonatkozott. Az más, de ott sem érzem, hogy miért gondolod, hogy igazad van, vagy mit gondolsz, egyáltalán miben van igazad. Az, hogy melyikünknek mihez van elég esze, azt nem érdemes vitatni.

Ráérek 2014.12.29. 19:20:19

Mióta egészségtelen a liszt vagy a morzsa...????

Nem kell benyalni minden újhullámos paleo baromságot! Az sokkal károsabb! :-DDD

Ráérek 2014.12.29. 19:25:44

@élhetetlen: A rántásról csak annyit, hogy tényleg köpködik a magyar főzelékeket, amiben van kb. egy evőkanálnyi liszt.
És istenítik a "könnyű" franciás csőbensült zöldséges ételeket, ahol úgy kezdődik a recept, hogy "készíts egy liter besamelt....." :-DDDDD Al minimo 10-12 dkg liszt + ugyanennyi zsíradék... :-D

élhetetlen 2014.12.29. 19:31:13

@Ráérek: Kösz, igen erről van szó! BUÉK!

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.12.29. 21:09:23

@élhetetlen:
Most nem a káposztádat akarom degradálni, de mondjuk ha hat liter kajába két teáskanál szart raksz, az eléggé el tudja rontani mint a hat litert.
(Szóval nem a mennyiség a lényeg.)

Zolisef 2014.12.29. 21:18:29

És azt áruljátok el, hogy miért kell kloppfolni???
Olyan vastag szeleteket kell vágni, ami biztosan átsül.
Átsül, és nem kiszárad.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.12.29. 23:35:35

@Zolisef:
A klopfolással (1 p) a hús rostjait lazítod szét egymástól. Puhább lesz a hús.
Semmi köze a vastagsághoz meg az átsüléshez.

randomuser1 2014.12.30. 09:25:49

@balintcsilla: nyilván, mert a szendigáborhívők kezdik úgy a mondataikat: "a liszt rossz mercsak"

élhetetlen 2014.12.30. 10:29:10

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Tudod, nem arról volt szó, hogy milyen lesz az íze, hanem, hogy két teáskanál liszttől egészségtelen lesz-e hat liter kaja. Azért remélem, értékeled a saját szellemességedet.

cerebella 2014.12.30. 12:48:53

@élhetetlen:
Lazíts már egy kicsit! Könyörgöm, egy rántott húsról szól a poszt, nem életről-halálról...

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.12.30. 20:18:49

@élhetetlen:
Két teáskanál szar 6 liter étel ízét nem fogja elrontani, meg sem érzed.
Csak másnap lesz probléma az E. coli-fertőzés miatt.
(A fertőzést okozó romlott ételek többségének nem rossz az íze; ha az lenne, nem ennék meg.)

Amúgy csatlakoznék cerebellához.

élhetetlen 2014.12.30. 20:33:05

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Bocs, hogy félreértettem, amit írtál, „de mondjuk ha hat liter kajába két teáskanál szart raksz, az eléggé el tudja rontani mint a hat litert.”, ebben a kérdésben nincs semmi tapasztalatom, az ízt csak úgy gondoltam.
Egyébként csatlakozz cerebellához, ha ő is úgy akarja, és érezzétek jól magatokat. BUÉK!

élhetetlen 2014.12.30. 20:45:06

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Egyébként annyi volt, hogy weightwatcher azt írta, „tévedés, hogy a zsír káros, a liszt sajnos már annál inkább„, miközben annyi lisztről volt szó, ami a hússzeletre rátapad. Ezért jöttem a két kanál liszttel. Hogy Te miért jöttél a két kanál szarral, azt Te tudod. Én csak válaszoltam.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.12.30. 21:42:50

@élhetetlen:
Nyuszika, baszd meg, próbáld már meg egy kicsit lazábban venni a világot, mert még megüt a guta, és nem éred meg a 2015-öt.

weightwatcher 2014.12.30. 22:00:50

@élhetetlen: eléggé unalmas vagy, mi lenne ha most már befognád a szádat? köszönöm!!
süti beállítások módosítása