Az egészségesebb, de finom táplálkozásért

Étkezz tudatosan

Étkezz tudatosan

Lazac steak csicsókával

2014. november 18. - weightwatcher

Amikor először megláttam a csicsókát a zöldségdobozomban azt sem tudtam mi fán terem... hogyan kell megpucolni, sütni kell vagy főzni, milyen lehet az íze, mennyire egészséges... 

Azt tudtátok, hogy a csicsókagumónak a burgonyánál 5-6-szor nagyobb, rosttartalma gátolja az egyéb szénhidrátok és hízlaló tápanyagok elszívódását? Kálium, kalcium, magnézium, foszfor és cink is van benne, tartalmaz béta-karotint, B1, B2 és C-vitamint, valamint életfontosságú aminosavakat. 

Fogyaszthatjuk nyersen, salátákban, párolhatjuk, főzhetünk belőle szószokat, levest, pürét, megsüthetjük chips-nek, kifacsart levéből kitűnő turmixital készíthető – naranccsal, citrommal, mézzel, almával, de köretként csicsókalepényt is készítenek belőle.

Meghámozni nem kell, csak alaposan megtisztítani. 

Én lazac mellé próbáltam ki köretnek, valahogy szerettem volna aznap estére a salátát mellőzni :)  A csicsókáról itt mindent megtaláltok. 

csicsóka.JPG

Hozzávalók: 

  • 50 dkg csicsóka
  • 3 ek zsír
  • tengeri só
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 dl tejszín (én kókusztejszínt használtam)
  • 10 dkg reszelt parmezán sajt

Elkészítés:

A csicsókát vízzel és kefével megtisztítjuk, nem kell meghámozni. Hosszú szeletekre vágjuk, tepsibe helyezzük, ízlés szerint sózzuk és meglocsoljuk egy kis zsírral. Rászórjuk az apróra vágott fokhagymát és összekeverjük. Ráöntjük a kókusztejszínt, megszórjuk a reszelt parmezán sajttal. Forró sütõben kb. 30 perc alatt puhára sütjük. Akkor jó, ha a csicsóka teljesen megpuhul és a sajt a tetején picit megpirul. 

Lazac steak elkészítése itt található.  

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://etkezztudatosan.blog.hu/api/trackback/id/tr916715883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása